fredag 30 augusti 2013

Indisk kokbok

Jag är en riktig bokmal, det kanske har märkts då jag rekommenderat en del böcker här. Är lite av en allätare, läser all möjlig litteratur bara den är i riktig bokform - ingen iPad här inte.
Tänkte avrunda veckan med att tipsa om David Batras indiska kokbok. Vilken härlig bok!!! Det är inte ofta man skrattar av att läsa kokböcker men denna bok har inte bara bra och enkla recept utan är både rolig och intressant att läsa. Finns dessutom lite av varje i boken, även vegetariska rätter.

David Batras inte så tråkiga indiska mat

6 kommentarer:

  1. Så många böcker (man vill ha), så lite plats har jag. Skulle kunna köpa massor av böcker, tur jag kan hejda mig. Många böcker tycker jag ser så fina ut där de står att man blir glad bara av att se dem. Och ännu gladare av att få "äta" ur dem förstås :)

    Kram, trevlig helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. David Batra är alltid rolig! Jag visste faktiskt inte att han har gett ut en kokbok. Spännande! Men är inte de flesta recepten med kött? Nyfiken!
    <3

    SvaraRadera
  3. Indisk mat är verkligen gott!
    Tack för boktipset!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Finns lite av varje lite vegetariskt och även en del fisk/skaldjursrätter som jag vet att du äter:)

    SvaraRadera
  5. Jasså David Batra har skrivit kokbok, måste 'kolla läget' där.
    Tack för tips !
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. David Batra...jag skulle kunna köpa boken bara för det härliga omslaget!

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!