fredag 19 april 2013

Förbud mot kemikalier?


Kanske någon under de sista dagarna märkt att mina inlägg dykt upp och försvunnit lite hipp som happ. Har haft lite krig med min dator och vi har inte varit överens med vad/hur vi skulle göra. Men nu är vi sams igen....

Susanna Edin skriver idag ett inlägg, där hon länkar vidare till en artikel i SvD, om att EU vill förbjuda/reglera tusentals hormonstörande kemikalier, att man mer och mer inser att det finns ett samband mellan en mängd folksjukdomar och kemikalier. Så jag tar tillfället i akt att tjata lite mer om dokumentären Förnekelsen. Har du inte sett den så finns den bl a här.



6 kommentarer:

  1. Jag såg den filmen ganska nyligen och det var verkligen en tankeväckande film som alla borde se. Man blir både ledsen och frustrerad över vårt sätt att leva här på jorden... Jag skulle verkligen önska att det blev mycket hårdare regler för kemikalier och mer upplysning till konsumenter. Ge oss ett bra giftfritt val! Bra lista på diskmedel i ditt förra inlägg. Jag ska genast byta sort.
    Ha en fin helg, kram!
    /Liv

    SvaraRadera
  2. Visst är man ovän med sin dator i bland. Men skäller man lite på den, brukar det ordna sig :)
    Kramen i solen♥

    SvaraRadera
  3. så skönt att ni är vänner igen du och datorn, inge kul att vara ovänner. Fortsatt fin fredag

    SvaraRadera
  4. Jasså var det din dator som bråkade, jag trodde det var min.
    Tur ni är sams igen, *fniss'.
    Känner igen "förnekelsen" men minns ej om jag sett den, ska kolla
    Tack och Kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. En tankeväckande film som jag såg för inte så länge sedan...
    så bra att du är överens med datorn igen :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Denna måste jag kolla på! Jag är just nu eld och lågor när det gäller kemikalier.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!