onsdag 13 februari 2013

Tvättnötter....qué?

Tvättnötter är något som jag är riktigt nyfiken på att testa, problemet är att jag inte hittar några. Har varit inne i ett par eko-butiker och frågat men biträdena visste inte riktigt vad jag pratade om.......hmmm om de inte vet vad tvättnötter är i en ekologisk butik så kan det nog bli svårt att hitta. Får väl skicka efter ett gäng om inte annat.

Enligt vad jag läst ska det vara billigare att använda tvättnötter än vanligt tvättmedel, HALLELUJA äntligen en ekologisk produkt som är billigare än oekologiskt.

Det råder mycket delade meningar om dessa nötter, en del tycker de är fantastiska och att de till och med är bättre än vanligt tvättmedel, andra tycker tvärtom att kläderna inte blir rena. Det ska bli spännande att prova (bara jag hittar några) och själv bilda sig en uppfattning, återkommer med en fullständig rapport om min erfarenhet/upplevelse.


                                     
                                                      Tvättmedel på träd, visst är vår natur fantastisk.
                                                                           Bilden har jag lånat här

5 kommentarer:

  1. Ser med spänning fram emot att få resultatet av din test av tvättnötter
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. De går att beställa på www.tvaleriet.se
    Jag har själv funderat på att beställa det.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt beställa tvättnötter på tvåleriet när jag kommer till Sverige i slutet av April. Kan ju inte motstå de underbara tvålar hon har på sin hemsida. Trevlig helg!! Annelie

      Radera
  3. Tack för fina kommentaren hos mig..

    Tvättnötter låter spännande.. Och spännande att höra om du hittade några och om det fungerade..

    Ha nu en fin fredag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Jag köpte mina på Grön Gåva och de säljs på Jordklok också. Funkade inte alls. Det blev som att tvätta med bara vatten. Jag som var helt inställd att för all framtid kunna skippa tvättmedel blev djupt besviken.

    Och ja, jag följde instruktionerna. Men jag kanske gjorde något annat fel???

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!