tisdag 26 februari 2013

Lite "Do It Yourself"

Måste bara skriva lite om krämen jag gjorde för några veckor sedan och nu testat ett tag. Hittade ett recept här på hur man gör egen body cream och var självklart tvungen att prova. Resultatet blev en härlig helekologisk hudkräm som faktiskt är riktigt bra. Man kan ju inte precis anklaga den för att "försvinna in" snabbt i huden, nä den sitter allt kvar en stund, så man får en bra anledning till att lufsa runt i morgonrocken en stund extra. Kanske inte så konstigt att den inte är snabbabsorberande då den är gjord på olivolja, bivax och kokosolja.

Är det någon som är nyfiken på att testa så rekommenderar jag att göra halva satsen eftersom den är så dryg. Jag använde mig av olivolja och krämen luktar ganska starkt av just detta, tänkte prova med linfröolja nästa gång som inte har en riktigt lika stark doft. Så blir det nog till att skaffa någon härlig eterisk olja också och ha i några droppar av. Det är lite svårt att välja doft bara, finns ju en uppsjö av härliga dofter vilket leder till att jag drabbas av akut beslutsångest. 

2 kommentarer:

  1. Men vad skoj att göra eget =)
    Tack snälla för tipset. Kram och ha en toppen dag!

    SvaraRadera
  2. Det låter inte så dumt... att få rusa runt i morgonrocken lite extra länge : ))
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ha en fin dag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera

Roligt att du lämnar en kommentar. Tack!